Huisregels

Lees hieronder onze huisregels.

N
Kwaliteit en veiligheid
N
Alle zorgverzekeraars
N
Ook complexe zorg
N
Zeer ervaren

Huisregels Orthodontiepraktijk Almelo

  • De praktijk is geopend van maandag tot en met vrijdag van 08.00 – 17.00 uur. Telefonisch zijn wij bereikbaar van maandag tot en donderdag van 08.00 – 16.15 uur en op vrijdag van 08.00 uur tot 15.00 uur. Ons WhatsApp nummer is tijdens openingstijden altijd bereikbaar 06 384 755 11
  • Meld losse brackets of andere mankementen vooraf aan de afspraak
  • Je dient je voor de afspraak altijd aan te melden. Dit kan bij de balie of de aanmeldzuil.
  • Uw tanden dienen goed gepoetst te zijn voor elke afspraak. U kunt een tandenborstel ophalen bij de balie.
  • Afspraken dienen 24 uur van te voren afgezegd te worden. De afspraak kan ook via de mail of via WhatsApp afgemeld worden. Ons mailadres is: info@orthodontistalmelo.nl.
  • Als u 15 minuten later dan de geplande afspraak komt, dienen wij de afspraak te verplaatsen.
  • Als een controle afspraak voor de 3e keer vergeten wordt, krijgt u een rekening toegestuurd. Het tarief bedraagt € 20, -. Dit geldt ook voor alle vergeten vervolg afspraken.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor het wijziging van uw adresgegevens.
  • Indien u overstapt van verzekering dient u dit zelf aan de praktijk door te geven
  • Een los slotje dient u altijd van te voren door te geven. Dit om eventuele uitloop te voorkomen voor de mensen die na u komen. U kunt het via mail, WhatsApp of telefonisch doorgeven.
  • Indien u thuisopdrachten mee krijgt, dient u deze op de juiste manier uit te voeren om zo het gewenste resultaat te behalen.
  • U ontvangt een nota van Infomedics. Infomedics declareert rechtstreeks aan uw zorgverzekering. Als uw zorgverzekeraar een gedeelte vergoedt, ziet u dit direct op de nota. Het resterende bedrag betaalt u aan Infomedics.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor de keuze van uw verzekering en het controleren van de (resterende) vergoeding. U kunt te allen tijde de informatie opvragen bij de balie.
  • U bent zelf verantwoordelijk voor eventuele wijzigingen in uw contact- en adresgegevens.
  • Het patiëntendossier wordt 20 jaar bewaard. Na 20 jaar wordt het dossier vernietigd.
  • Als u een klacht heeft proberen wij dit eerst samen met u op te lossen. Indien hier geen resultaat uitkomt, kunt u via nza.nl een klacht indienen.
  • U bent tijdens het eerste bezoek wettelijk verplicht om u te legitimeren en uw zorgpas te tonen.
  • Voor de start van een behandeling dient u eerst een medische anamnese in te leveren.
  • Wanneer we uw behandeling moeten wijzigen of wanneer onverwachte complicaties tijdens de behandeling optreden, informeren we u hierover mondeling en/of schriftelijk tijdens of voor uw eerstvolgende afspraak.
  • Wanneer de verwachte kosten door de aanpassing in uw behandeling met meer dan 15% stijgen, ontvangt u een nieuwe kostenbegroting.
  • Aan onze inschatting van de behandelduur en de verwachte kosten kunt u geen rechten ontlenen. U ontvangt deze informatie zodat u weet waar u aan toe bent.
  • Bij een betalingsachterstand kunnen wij beslissen om uw verdere behandeling te onderbreken of deze pas voort te zetten nadat u het openstaande bedrag betaald heeft, tenzij dit volgens ons medisch niet verantwoord is.
NVvO-76
invisalign specialist
diamond-II invisalign
Inschrijven
Wilt u weten wat een beugelbehandeling voor u kan doen? Schrijf u in voor een eerste consult met orthodontist Matthew Wiranto.